13 december!





13 DECEMBER!
Som alla vet är det Lucia idag 13 december. De betyder att det varit en dag fullt upp med att gå luciatåg överallt. Väldigt mysigt faktikst. (lite små skönt att de är över också, det tar på krafterna att sjunga + att man har ett ljus framför en som tar upp mycket syre.)
Men vi har varit och lussat hela dagen och dagen startade vid skolan. Jag tycker väl att det gick helt okej, och jag tror de som titta också tyckte det. Det var vad vi fick höra i alla fall.. Efter lussandet där lussade vi på företaget sawmill. Dock var det lite folk från företagen i närheten som swedev och sågarna och det där. Men det var i alla fall lite annorlunda. Fick gå inne i "fabriken" och maskiner va igång och dundrade osv. Men det var mysigt. Sen har vi sjungit för de äldre på vårdcentralen och endel tycker verkligen att det är super fint. En tant satt och var alldeles blöt i ansiktet för att hon grät så mycket. Sjöng en hel del på vårdcentralen eftersom vi fick gå runt till alla möjliga rum. Och sen gick vi självklart i  kyrkan. Och alla borde tacka oss själva för vi har varit jätteduktiga tycker jag.. orkat med och gått så mycket som vi gjort och sjungit ut allt va vi kunnat.
Sist men inte minst måste jag få säga att Mari var väldigt vacker som Lucia och de ger tåget ett litet extra plus.





Bild snodd ifrån Julias instagram :)!

Kommentarer
Postat av: mari

Tack så mycket goa du! Du var också jättefiin! :)

2011-12-13 @ 21:09:37
URL: http://juliaochmari.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0