OM MIG!

Jag heter Martina som de flesta vet  (läsarna antar jag är typ bara munkforsingar lr folk i närheten), efternamnet lyder "TÖRNKVIST" snyggt va?!
Jag Martina Törnkvist är i alla fall en tjej som föddes 7 augusti 1996 i Karlstad 53 cm lång och vägde någonting, spela roll! Jag är inte det enda barnet i denna familj utan delar hus med mina föräldrar och 5 andra syskon. Jag är 2a barn och jag vet inte, det känns bra.  Vet ju dock inte hur det känns att vara någonting annat, men är nog bra nöjd med vad jag blivit. Jag är alltså både lillasyster och storasyster det tycker jag är trevligt! Är i vilket fall som helst hur nöjd som helst med min familj skulle inte tänka mig någon bättre. Gillar färger jag och sen har jag lockigt hår som förstör mitt liv, men tack och lov finns det plattång så jag plattar mig var eviga dag :)
Går vi vidare lite.
Jag går alltså i 8an och i världens bästa 8:a nämligen 8B. En super trygg klass med alla de bästa töserna och även fina killar, lr mest Alexander & Daniel! hiii. Men trivs där och sedan är vi en studiemotiverad klass med bra, de bättre betygen. Jag är inte värsta snillet lr överdrivet super smart men jag har ändå skapligt bra betyg, 3 MVG 1 G och resten VG så jag får vara nöjd. Försöker göra mitt bästa hela tiden.
annars ser jag mig själv som en glad person dygnet runt, finns inte mycket att vara sur för egentligen. Tänkar oftast positivt och ser framåt. Såklart händer det alltid att man tappar huvudet och man blir negativ och allt är jobbigt men där stannar man aldrig för en längre tid.. Många vänner har jag vid min sida & även Marcus som är en del av mig såklart,.
Sport är min grej. Fotboll är favorit sporten såklart! men Innebandy är också grymt roligt. Dans är någonting jag också håller på med. & det är alltid kul när man lyckas. Reserv i värmlandslaget i fotboll var jag väl blev inga inhopp men ett tecken på att jag iallafall vet vad jag gör. Har ju också en plats i u-laget i innebandy. Roligt, men tycker att annan sport också är rolig som man får prova på på gympan. tex så verkar handboll så roligt, skridskor kan jag åka också och har spelat hockey. Men mycket är väl att alla i familjen är sport intresserade och både släkten på Mammas och Pappas sida, hans bror har tex vart en väldigt framgångsrik hockeyspelare. På mammas sida har moster vanija vunnit endel höga priser i skidåkning, moster Erika i längdhopp och friidrott, hennes bror tony är nu påväg mot rätt håll i skidskytte :).
Själv gjorde jag allt när jag var liten, resten av syskon skaran också. Tävlade i SK bore i skidor & gick på friidrott i sunne SK's klubb. Har fortfarande kvar barnrekordet i längdhop i sunne haha ! :D 3 m och någonting, lite roligt! är väl antagligen inga barn som går där mer.
Sen är jag gillar jag väl typ motsatsen till att hålla på att sporta och det är datorn. Att bara sitta stilla och titta runt på datorn och även tvn är skönt att titta på ibland! Känner att jag bara babblar på om saker som inte ens har med mig och göra nu längre så jag avrundar nog med att INGEN ÄR SOM JAG!




från en dansuppvisning när jag var en elak prinsessa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0